انواع عایق الاستومریک یا الاستومری لوله ای و رولی

عایق الاستومریک یا الاستومری

عایق الاستومریک یک نوع عایق برودتی-حرارتی محسوب می‌شود که با توجه به ساختار سلول بسته‌ای که دارد باعث مقاومت آن در برابر آلودگی، رطوبت، بخار آب و حرارت می‌شود. این عایق‌ها به  دلیل وزن سبک و انعطاف‌پذیری بالایی که دارند در صنعت کاربرد بیشتری دارند مثلا در کانال‌های هوا، لوله‌های بزرگ، صنعت خودروسازی و…

کاربرد عایق های الاستومریک

این نوع عایق ها به دلیل مقاومت بالایی که در مقابل گرما و سرما دارند، برای ایزوله کردن تاسیسات ساختمان، لوله‌های گرم و سرد، کانال‌ها، بویلرها، سقف‌های سوله و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عایق الاستومری 2 نوع دارد که شامل لوله و رولی یا ورقه‌ای می‌شود که در ادامه به توضیح هریک از آن‌ها می‌پردازیم:

عایق الاستومریک رولی یا ورقه‌ای

عایق الاستومریک رولی

این نوع عایق در ضخامت‌های مختلف موجود است که با توجه به شرایط مکانی و آب‌وهوایی مورد استفاده قرارمی‌گیرد. یکی از مزایای این قالب امکان نصب آسان آن در فضاهای داخلی و خارجی ساختمان می‌باشد. همچنین این عایق‌ها جایگزین خوبی برای پشم شیشه به حساب می‌آیند که با ساختار سلول بسته‌ای که دارند مانع اتلاف انرژی و باعث افزایش طول عمر تاسیسات ساختمان می‌شوند.

انواع عایق الاستومریک رولی یا ورقه‌ای

عایق الاستومری رولی ساده

این عایق وزن سبکی دارد و برای عایق کاری سیستم‌های تهویه مطبوع در فضای بسته مورد استفاده قرار می‌گیرد، چراکه عایق الاستومری رولی ساده در برابر رشد قارچ ها و باکتری، مواد شیمیایی، گرد و غبار و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد.

عایق الاستومریک رولی روکش دار و بدون روکش

از عایق های الاستومری بدون روکش می‌توان برای عایق کاری داخل ساختمان استفاده کرد ولی برای فضای خارجی نه، چراکه با توجه به شرایط متغیر آب و هوایی عایق کاری بیرون ساختمان باید به‌گونه‌ای باشد که در برابر اشعه‌ها و رطوبت و گرد و غبار و… مقاوم باشد.

عایق های الاستومری روکش دار روکش شده با آلومینیوم یکی از نمونه‌های عایق های روکش شده این دسته است که می‌توان از آن‌ها در ایزوله سازی مخازن، سیستم های گرمایشی، لوله های گرم و سرد و سیستم های تبرید استفاده کرد.

عایق الاستومریک رولی شانه تخم‌مرغی

عایق الاستومریک رولی شانه تخم‌مرغی این نوع عایق اصولا به عنوان عایق صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل ساختار سلولی و سطح متخلخلی که دارد می‌تواند عایق خوبی برای صدا باشد. لازم به ذکر است که عایق شانه تخم مرغی در دو نوع ساده و موج دار و به دو صورت چسب دار و بدون چسب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عایق الاستومریک پروتکت بلک

این عایق که با پروتکت بلک روکش شده یک نوع عایق حرارتی به حساب می‌آید که ساختاری منعطف و غیر متخلخل دارد و به دلیل مقاومت بالایی که بخارآب رطوبت و آلودگی دارد می‌توان از آن برای ایزوله کردن مکان هایی که سطح رطوبت و آلودگی در آنها بالاست و همچنین عایق کاری سیستم های تهویه مطبوع استفاده کرد.

عایق الاستومریک پشت چسب دار ساده

امروزه برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه به جای استفاده از عایق های سنتی که پروسه‌ای زمان بر در صنعت ساخت و ساز دارند، از عایق های پشت چسب دار که نصب آن‌ها بسیار سریع و راحت است استفاده می‌شود.

عایق الاستومریک پشت چسب دار نخ دار

در مواردی که بار دینامیکی مطرح بوده و سطح مورد عایق بندی دارای حرکت است از این نوع عایق استفاده می‌شود چراکه نیاز به مقاومت کششی بالاتری وجود دارد.

عایق الاستومریک لوله ای

عایق الاستومریک لوله ای

این عایق جز عایق‌های حرارتی و برودتی به حساب می‌آید که مانع از چگالش و یخ‌زدگی در لوله های آب سرد شده و همچنین مانع از کاهش دما و گرما در سیستم‌های گرمایشی می‌شود. همچنین عایق الاستومری لوله ای از زنگ زدن لوله های فلزی در شرایط جوی جلوگیری می کند. عایق های لوله ای الاستومری در ضخامت های ۹، ۱۳، ۱۹، ۲۵ میلی متر قابل عرضه می باشند.

انواع عایق الاستومری لوله ای

عایق الاستومریک لوله ای ساده

محافظ بسیار خوبی در مقابل کپک و قارچ و هدر رفت انرژی در پروژه های صنعتی، مسکونی و تجاری به حساب می‌آید و برای عایق کاری لوله کشی سرد و گرم و اتصالات آن‌ها در محیط‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم

از این نوع عایق برای عایق کاری سیستم‌های لوله کشی و خطوط لوله انتقال سیالات و گازها در فضاهای بیرونی که در معرض تابش مستقیم نورخورشید هستند، استفاده می‌شود.

شایان ذکر است که ضخامت روکش آلومینیوم در عایق های لوله ای الاستومری، ۱۳۰، ۱۷۰ و ۲۳۰ میکرون است و این عایق‌ ها با آلومینیوم مسلح شده با نخ فایبرگلاس نیز در دسترس می‌باشند.

عایق الاستومریک لوله ای با روکش پروتکت بلک و سیلور

این نوع عایق از سایز ۴/۱ اینچ تا ۴ اینچ و در ضخامت‌های ۶، ۹، ۱۳، ۱۹و ۲۵ میلی‌متر در دسترس است و برای انواع لوله‌های فولادی، مسی و چند لایه قابل استفاده می‌باشد.

شما می‌تونید برای تهیه عایق حرارتی مناسب با نیاز خود به صفحه فروشگاه محصولات کلینت ونتا مراجعه کنید و برای خرید یا کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up