کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

عایق کاری و کانال کشی کانال‌های هوا بخصوص در سقف کاذب‌های با ارتفاع کم امروزی به یک چالش تبدیل شده است که امکان فعالیت را بسیار محدود می‌کند. استفاده از کانال فلکسیبل با عایق الاستومری توانسته است این مشکل را تا حد زیادی حل کند.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یا همان کانال خرطومی با عایق الاستومری این روزها به عنوان یکی از بهترین ابزار برای انتقال هوا به حساب می‌آید. از این کانال در بسیاری از سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده شده و نقش بسیار مهمی را در این صنعت ایفا می‌کند.

ساختار کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

ساختار کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

این نوع کانال‌ها همان‌طور که از نام آن‌ها نیز مشخص است، کاملا انعطاف‌پذیر بوده و از سه لایه تشکیل می‌شوند که بشرح زیر است:

  • لایه اول (داخلی) : فویل آلومینیوم لمینیت شده
  • لایه دوم ( میانی) : عایق فشرده الاستومری به عنوان عایق حرارتی و صوتی در ۲ لایه با ضخامت ۳ میلیمتر به صورت اورلب در طول شاخه کانال
  • لایه سوم (خارجی) : روکش محافظ از جنس آلومینیوم لمینیت شده

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری نوعی عایق حرارتی و برودتی است. این کانال‌ها بصورت لوله‌ای و رولی در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلف در بازار یافت می‌شوند که شما می‌توانید انواع آن را در صفحه محصولات کلینت ونتا مشاهده کرده و برای خرید هرکدام از آن‌ها با ما تماس بگیرید. این عایق به دلیل درصد نسوز بودن بیشتر بهتر از عایق پشم و شیشه بوده و در صنعت تاسیسات بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر ویژگی‌های این عایق می‌توان به مقاوت بالا در برابر آلودگی و رطوبت اشاره کرد که همین امر مانع از رشد باکتری‌های بیماری‌زا و قارچی شده و حتی اگر قسمتی از آن نیز آسیب ببیند همان قسمت نیز در مقابل باکتری‌ها و قارچ‌ها همچنان مقاومت می‌کند.

مقایسه این کانال‌ها با عایق فلکسیبل معمولی

این نوع کانال، علاوه بر ساختار ذکر شده در پاراگراف‌های بالاتر، لمینیت شده و با فنرهای فولادی تقویت گردیده است.

در کانال فلکسیبل معمولی، لوله داخلی در مراحل نصب به وسیله چسب و بست به کانال اصلی انتقال هوا متصل می‌شود. بعد از این مرحله روکشی که به سمت عقب باز شده بود روی لوله داخلی نصب می‌شود و سپس با استفاده از بست و چسب کار نصب پایان می‌یابد. اما در کانال فلکسیبل با عایق الاستومری، مراحل نصب تنها با یک مرحله تمام می‌شود. این ویژگی باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود که بسیار ارزشمند است.

قطر خارجی این نوع کانال‌های فلکسیبل نسبت به نوع معمولی آن کوچکتر بوده و در نتیجه جای کمتری اشغال می‌کنند. همچنین این ویژگی باعث شده که حمل و نقل آن‌ها نیز آسان‌تر باشد.

در کانال‌های فلکسیبل معمولی، در صورت بوجود آمدن هرگونه سوراخ یا پارگی در زمان نصب، بین روکش و مواد ایزولاسیون آن‌ها که معمولا پشم شیشه است جریان هوا ایجاد می‌شود. این اتفاق باعث نفوذ گرد و غبار شده و با گذشت زمان موجب تحلیل رفتگی و خرابی آن می‌شود. همین اتفاق در عایق پشم شیشه باعث بروز آلرژی نیز می‌شود. اما در کانال فلکسیبل با عایق الاستومری، به دلیل لمینیت کامل آن، سوراخ‌ها و پاره‌شدگی‌های احتمالی در محل محدود می‌شوند و جریان هوایی بوجود نمی‌آید. به همین دلیل در ساختار کانال هیچ مشکلی بوجود نیامده و باعث آلرژی نیز نمی‌شود.

به دلیل استفاده از عایق الاستومری در این نوع کانال‌ها می‌توان از آن‌ها به عنوان یک عایق صوتی بدون زحمت و هزینه استفاده کرد. این در حالی است که در کانال‌های فلکسیبل معمولی عایق کاری صوتی بسیار پرزحمت و پرهزینه است.

ویژگی‌های کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

  • تعمیر و نصب سریع و آسان و عدم نیاز به پوشش اضافه
  • مانع از جذب و نفوذ رطوبت
  • سبک بودن و انعطاف‌پذیری بالا
  • طول عمر زیاد
  • بدون ایجاد گرد و غبار در محیط
  • ساختار بهم پیوسته و یکنواخت در کل کانال
  • عایق متناسب با ضریب انتقال حرارت بسیار پایین
  • مناسب در محدوده دمایی ۱۱۰+ تا ۳۰- درجه سانتیگراد
  • جلوگیری از انتقال صدای جریان هوا در طول کانال‌های فلکسی به دلیل فشردگی بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up